Obliba malých hotelů s rodinnou atmosférou každým rokem stoupá. Hosty přitahuje nadstandardní servis s osobním přístupem, komorní prostředí a diskrétnost. Jezdí za domácí stravou, rodinnou atmosférou a vysokým standardem služeb. Vyhledávané jsou zvláště malé hotely v centru velkých měst, jako je Brno nebo Praha. Klient tu kromě dobrých služeb získá i výhodnou polohu při ubytování.
„S příchodem nadnárodních řetězců v hotelovém průmyslu podstatně vzrostla konkurence a my musíme o přízeň hostů bojovat. Nabízíme neobvyklé akce a hledáme, čím hosty zaujmout a odlišit se od ostatních hotelů. Naše oficiální kategorie jsou 4*, ale každý z praxe ví, že úroveň hotelů stejné kategorie není vždy srovnatelná. Liší se právě v maličkostech, osobním přístupu a kvalitě poskytovaných služeb. Naší poslední lahůdkou pro hosty jsou domácí snídaně, které sami připravujeme z čerstvých surovin podle rodinných receptů. K snídani tak servírujeme domácí šunku, speciální domácí paštiku dle starofrancouzského receptu nebo několik druhů čerstvě upečených koláčů,“ řekla ředitelka hotelu Royal Ricc v Brně Petra Schillerová.
Luxusní rodinné městské hotely zaujímají v hotelovém průmyslu zvláštní postavení. Díky své velikosti často stojí v samém historickém centru měst, jsou velmi dobře vybaveny a na rozdíl od moderních neosobních hotelů sází na útulné a romantické prostředí. Mnohé z nich jsou například stylizovány do určité doby a hostům nabízejí neopakovatelnou historickou atmosféru, které odpovídá i hotelové zařízení. Nejeden hotel se také může pochlubit bohatou rodinnou historií a vlastním příběhem.
„Půvab malých rodinných hotelů spočívá právě v osobním přístupu ke každému hostu. Někteří naši klienti k nám jezdí pravidelně, a to i několikrát ročně. Pokaždé, když je znovu vidím u nás v hotelu, utvrzuje mě to v přesvědčení, že svoji práci děláme dobře a že jsou hosté se službami opravdu spokojeni,“ dodala ředitelka hotelu Royal Ricc v Brně Petra Schillerová.
Hosté rodinných hotelů jsou zvyklí na vysoký standard poskytovaných služeb. Menší kapacita hotelu umožňuje hoteliérům přistupovat ke každému hostu individuálně a při další návštěvě přesně znát jeho požadavky včetně nejmenších detailů. Další výhodou je flexibilita v řešení jakékoli žádosti nebo přání.