Virtuální veletrh pracovních příležitostí z pohodlí domova

Období hledání zaměstnání rozhodně nepatří ke snadným časům v životě jednotlivce. Zvláště ženy, které žijí mimo metropoli, mají poněkud znesnadněný přístup k novým příležitostem. Ovšem v těchto dnech probíhá neobvyklý veletrh.   Stovky pracovních pozic v Česku, ale i v dalších státech Evropy nabízí již III. edice virtuálního veletrhu pracovních příležitostí. Virtuální veletrh práce je novinkou, která využívá možností internetu.

„Jde o nový způsob hledání práce online, který umožňuje přímý kontakt kandidáta s náborovým pracovníkem v prostředí internetu – prostředí, které je v dnešní době nejbližší modernímu člověku. Návštěvníci i vystavovatelé se mohou tohoto veletrhu zúčastnit z pohodlí svého domova a kanceláře,“ vysvětlila Lucie Slaninová ze společnosti Monster Worldwide CZ s.r.o. Upozorňuje, že letošní novinkou je plné propojení se sociální sítí Facebook. To umožňuje, že uživatelé se  již musí registrovat na veletrh, ale přihlásí se pomocí přístupových údajů z Facebooku.

Veletrh je tedy určen pro všechny, kdo hledají nové zaměstnání nebo přemýšlejí o změně kariéry. „Návštěvník zde může komunikovat online s vystavujícími společnostmi, nechat jim ve stánku svůj životopis, zjistit si o společnosti zajímavé informace, nechat si poradit, zúčastnit se přednášek v přímém přenosu, chatovat nebo dozvědět se více o horké novince – nové profesní síti BeKnown, která funguje na platformě Facebooku,“ pokračuje Lucie Slaninová.

Hlavním partnerem celého projektu je jako již tradičně Eures – portál pro evropskou integraci ministerstva práce a sociálních věcí, nabízející práci v zemích EU. Zajímavé mohou být pro návštěvníky veletrhu jejich informativní webináře (online přednášky) na různá témata týkající se právě pracovních příležitostí po celé Evropě. Dále zde budou k dispozici stovky pracovních nabídek od předních českých a mezinárodních firem z např. automobilového, finančního, telekomunikačního či IT sektoru.

 Jak konkrétně virtuální veletrh práce funguje?

 „Po vstupu na hlavní stranu (http://www.dnyprace.cz) si může uživatel vybrat, zda vstoupí do informačního stánku, kde získá hlavní informace o veletrhu nebo vstoupí do pavilonu EURES či přímo do výstavního pavilonu, kde nalezne stánky jednotlivých společností. Může si projít krátký orientační test, který ho pomůže nasměrovat k pozicím, které odpovídají jeho vzdělání, zkušenostem, očekáváním. V detailu stánku si může v jednotlivých místnostech prohlédnout firemní videa, fotografie, přečíst si informace o firemní kultuře, podívat se na reference zaměstnanců, odpovědět na nabízené pozice, může zanechat zaměstnavatelům svůj životopis (ve formátu .doc nebo .pdf) a samozřejmě si s nimi „popovídat“, a to pomocí textového chatu, pomocí skypu či webkamery,“ popsala Lucie Slaninová.

 Zaměstnavatelé mají možnost využít online prezentací – tzv. webinářů na téma, do kterého se mohou přihlásit zdarma všichni návštěvníci veletrhu. Novinkou v letošní edici je extra místnost, nazvaná „networking“, kde spolu mohou chatovat všichni návštěvníci veletrhu. K návštěvě takového virtuálního veletrhu nepotřebuje účastník žádné specifické technické vybavení, stačí mít jen připojení na internet (ADSL) a nainstalovaný flash player, který má dnes již každý počítač. Veletrh je pro všechny návštěvníky samozřejmě zcela zdarma.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kolik je 2 + 4 ?
Please leave these two fields as-is: