Stále více firem testuje své zaměstnance

V dnešní době se personalisté či manažeři při přijímacích pohovorech už nemusí spoléhat jen na vlastní úsudek a intuici. Dle komunikačních specialistů z agentury Commservis.com vzrůstá počet společností, které pro výběr vhodného kandidáta využívají testování uchazečů pomocí psychodiagnostických metod. Takové postupy – testy, dotazníky, rozhovory, či simulace zátěžových situací – odkryjí komplexní osobnost uchazeče spolu se všemi negativními vlastnostmi a charakterovými rysy, které lze při pracovním interview snadno ukrýt za milý úsměv.

Je kandidát týmový hráč? Nemá sklony k agresi? Dokáže zvládat stres? To je jen malá část otázek, na které je možné s pomocí výsledků psychodiagnostických testů odpovědět. Proces eliminování nevhodných uchazečů se dnes stává jednodušším a pohodlnějším. S rozvojem internetu nastal velký boom i v testování kandidátů online.

Psychodiagnostika tak firmě šetří nejen čas, ale hlavně peníze. Ačkoliv testování vyžaduje vstupní investici, ta se několikanásobně vrátí. Najmutí špatného člověka je totiž pro firmu velkou a dlouhodobou finanční zátěží, která díky testům odpadá.

„Veškeré testovací nástroje je třeba používat funkčně a účelově, abychom předešli tomu, že výsledky budou nevypovídající či někoho dokonce poškodí. Zásadní je také využití většího množství testů – jediný test totiž nikdy neposkytne dostatečný základ pro posouzení uchazeče. Klíčové je dbát na férový a nezaujatý přístup ke všem kandidátům a zvolit pro ně odpovídající podmínky. Je zřejmé, že testy nejsou univerzální – office manažer vyplní jinou sadu než manuálně pracující,“ popisuje pravidla správného a úspěšného testování jednatel společnosti Commservis.com Tomáš Zdechovský.

Klasické testy však mají své limity. Nejenže mohou být jejich výsledky nevypovídající díky špatné interpretaci personálními manažery, ale uchazeči si po několika výběrových řízeních proces testování osvojí a jistým způsobem ho mohou natrénovat.

„Efektivita sestavy testů tak samozřejmě klesá. Nabízí se ale možnost využití neurotechnologií, které podle našich zkušeností dovedou otestovat uchazeče velmi přesně,“ komentuje současné trendy v testování zaměstnanců marketingový specialista z agentury Commservis.com Adam Dušek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Kolik je 4 + 15 ?
Please leave these two fields as-is: